در سال 1388 که دکتر حسن عباسی از عمق نفوذ آژانس امنیت ملی آمریکا در شبکه های اینترنت و ارتباطی خبر داد کمتر کسی فکر می کرد این صحبتها تا به این حد حقیقت داشته باشد. بخشی از این صحبتها را که در مهرماه 90 بیان شده را مرور می کینم:

"تأکید می‌کنم که مالک اینترنت در جهان همین سازمان NSA یعنی آژانس امنیت ملی آمریکاست.آژانس امنیت ملی ایالات متحده آمریکا کنار "جاده بالتی‌مور، در شهر واشنگتن دیسی" در زیر زمین، تأسیسات عظیمی ایجاد کرده است که در مقابل حملات اتمی مقاوم است و آنجا به نوعی مغز جهان را به وجود آورده است. این مرکز 3 میلیارد پیام سایبری را در روز به دقت رصد می‌کند.

ساخنمان سازمان NSA در شهر واشنگتن دیسی امریکا

شبکه اینترنت کاملاً تحت کنترل و رصد سازمان امنیت ملی آمریکا است و اینکه عده‌ای در داخل کشور ما اعتراض می‌کنند که دولت به فضای اینترنت، امنیتی نگاه می‌کند اشتباه است زیرا واقعاً آمریکا از طریق این شبکه همه ما را کنترل می‌کند و همچون پادگان تحت فرماندهی اوست و رئیس این پادگان یک ژنرال در نیروی دریایی آمریکاست که به وزارت دفاع آمریکا مأمور می‌شود، بنابراین باید بدانیم رئیس این شبکه یک نظامی است. 

سازمانی تحت عنوان NSA در سال ۱۹۵۳ شکل گرفت. NSA در جهان، اینترنت را به مثابه یک شبکه عصبی برای جهان بوجود آورد که به تدریج با ظهور و بروز فناوری های جدید، هر گونه تبادل پیام و اطلاعات در جهان از طریق این شبکه اینترنت صورت پذیرد و هرگونه تبادل اطلاعات در اینترنت نیز از طریق مغز جهان(تجهیزات مخابراتی و امنیتی موجود در آمریکا) عبور کرده و پردازش گردد.

NSA تمامی پیام ها، تراکنش ها، تبادل اطلاعات و … در سطح جهان را از طریق اینترنت و از طریق سوپر کامپیوتر های موجود در بستر سازمانی خود کنترل و پردازش می نماید.

جهان امروز دارای مغزی است که تمام اطلاعات در آن جا پردازش و کنترل می‌شود. ما در قالب 300 جلد کتاب، اطلاعات مربوط به همین موضوع را آماده کرده و به دستگاه‌های امنیتی و تصمیم‌ساز ارائه داده‌ایم. وقایع پس از انتخابات سال 88 و روشن ‌شدن نقش تویتر و فیس بوک در شایعه پراکنی و پروپاگاندای دشمن را آشکار کرد، بعد از حوادث انتخابات سازمان‌های امنیتی کشور خواستند مسئله نفوذ در این حوزه را بررسی کنیم لذا در کمتر از 45 روز ساختار سازمان NSA را به عنوان قلب مغز سیستم سایبری جهان به عنوان صاحب و مالک اینترنت تهیه کردیم و در طی 2 سال گذشته حدود 100 سخنرانی دانشگاهی، نگرانی خود را از این موضوع تبیین کردیم.آنچه که امروز موجب نگرانی بنده است، این است که ما با نوع گسترده‌ای از بی‌اعتنایی در حوزه فضای سایبری از سوی مسئولان مواجه هستیم در حالی ما باید فضای سایبر حضور داشته باشیم."(خبرگزاری فارس)

جرج بوش در بازدید از سازمان NSA

 

اگر رسانه های مجازی و مکتوب اگر این صحبتها را باور می کردند انعکاسی در رسانه هایی که برای ترک دیوار خبر مخابره میکنند ، پیدا میکرد . حتی دکتر حسن عباسی در برنامه دو نیم ساعت شبکه خبر در سال 90 با موضوع امنیت در فضای سایبری اظهار داشت که موبایل استفاده نمی کند و اطلاعات شخصی ایشان در اینترنت نیست یا مخدوش است. در قضاوت و نگاه عرف امروز جامعه  ،  نداشتن موبایل و گوشی هوشنمد و عدم استفاده شخصی در اینترنت تحجر و  سختگیری افراطی  بنظرمی رسد و لذا ایشان را یکی از نظریه پردازان و نیز قربانیان توهم توطئه می خواندند. ایشان و همه کسانی (عمدا از طبقه انقلابی و مذهبی جامعه) که به همه چیز بدبین هستند و معتقدند که  جهان امروز را مستکبرین با انبوهی  از نیرنگ و فریب اداره میکنند و نظم نوین جهانی محصول اتاق های فکر مستکبرین و ابرقدرتها است و این انبوه نقشه های استعماری شبانه روز در سرتاسر دنیا و در تمامی ساختارهای اطلاعاتی اجتماعی سیاسی و حتی محصولات تکنولوژیک در حال پیاده سازی است.

دکتر حسن عباسی در برنامه دو نیم ساعت با موضوع امنیت در فضای سایبری-شهریور 90


این نگاه به جهان امروز در نگاه و تفسیر غربگرایان و تجددخواهان وطنی تفکراتی است که زندگی را زهر میکند. نشانه تحجر و افکار طالبانی است. و بسط این فکر در اداره جامعه و سیاست باعث عقب ماندگی و انزوا و خارج شدن جامعه از مدار رشد و توسعه با معیارهای جهان مدرن میشود. باعث ایجاد تنش با جهان میشود.باعث قطع رابطه با کشورهای به اصلاح پیشرفته غربی میشود.
در کلام روشنفکران و سیاسیون غربگرا واصلاح طلب مضرات این نگاه به جهان امروز و کشورهای غربی و در راس آنها امریکا باعث عدم اعتماد به آنها میشود و این عدم اعتماد و تنش و بدبینی توهمی باعث عدم استقبال از شرکت های بین المللی و چندملیتی و عدم سرمایه گذاری خارجی میشود و در نتیجه رشد و توسعه اقتصادی و رفاه در کشور حاصل نخواهد شد.پس راه کسب خوشبختی برای ایرانیان با تعریف رفاه و لذت ، و البته بشرط بدون عزت و هویت با هضم شده در فرهنگ دنیوی غرب است.مانند کره ، ژاپن، مالزی،عربستان و...

. به فرازی از  مقاله مشاور رییس جمهور اقای سریع القلم در مقاله «ایران و جهانی شدن، چالش‌ها و راه حل‌ها»توجه فرمایید:« جهانی شدن یک جریان و فرآیند نیست. منطق کانونی آن یعنی نوسازی مبتنی بر علم و صنعت و نوآوری از قرن هفدهم شروع شده است. ... غرب جغرافیای اصلی این جریان خطی چند قرن بوده که به تدریج از قرن نوزدهم و به طور گسترده‌ای از نیمه دوم قرن بیستم، کل جهان را در برگرفته است.» 

« اگر دوباره به معانی سنتی فرهنگ و حاکمیت ملی در جامعه ایرانی برگردیم، تناقض سیاسی و رویارویی مفهومی و منطقی فرآیند جهانی شدن با این تعاریف را پیدا خواهیم کرد. به همین دلیل، تعاریف سنتی سیاست و فرهنگ در کشور ما نیازمند تغییراتی هستند تا جهانی شدن در مجموعه فرآیند مملکت داری در ایران، امری واقعی، اجتناب‌ناپذیر و حتی منطقی تلقی گردد.» (ص25-26)

« اگر نخبگان سیاسی یک کشور تصمیم گرفتند تا از مخزن ثروت، کار، فن‌آوری و توانایی جهانی بهره‌برداری کنند، به لحاظ سیاسی باید با آن هماهنگ و همسو باشند.» (ص49)

محمود سریع القلم-مشاوره رییس جمهور

و البته از مهمترین موانع فکری همسو شدن و هماهنگ شدن سیاسی و فرهنگی برای دسترسی به خزاین امریکا و اروپا و زرسالاران یهود تفکر استکبار ستیزی، تنش زایی با ظالمان و جنایتکاران، مبارزه با شیطان بزرگ و ام الفساد قرن است و یک کلام تفکر اسلام ناب امام خمینی(ره) است.
از زمان صحبت های حسن عباسی درباره در اختیار داشتن اینترنت و شبکه های اجتماعی و شنود مکالمات و تصویربرداری وبکم ها و جاسوسی از تمام محتوا مکالمات و ارتباطات دهکده جهانی توسط سازمان NSA تا امروز که طبل رسوایی جاسوسی امریکا بعنوان شیطان بزرگ و مستکیر اعظم دنیای مدرن به صدا در آمده است  باز هم رسانه های داخلی در سکوتی بهت امیز فرو رفته اند.سالها است که مطبوعات زنجیره ای و انبوه نویسندگان و روزنامه نگاران و مترجمان و شبه روشنفکران (و طیف سیاسی آنها به نام اصلاح طلبان) کشور سعی بر تطهیر افکار و اعمال دنیای غرب برای افکار عمومی کشور داشتند و سعی بر ترسیم جهانی عاری از توهمات و سوظن های بی مورد و ایئدلوژیک رهبران و متفکران انقلابی و مذهبی کشور برای مردم کشور از طریف روزنامه ها و مجلات و فیلم ها و کتابها و مقالات خود داشته اند.
اما اکنون که کشورهای اروپایی بعلت جاسوسی امریکا از مکالمات سیاسیون و مردم کشورشان پیگیر شکایات خود از امریکا هستند و اکنون که اسناد ادوارد  اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا گواهی سالها جاسوسی گسترده شیطان بزرگ و ام الفساد جهان امروز  است به یاد بیاوریم نگاه حکیمانه و فراست باطن بین بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی(ره)  : من شنیدم که گرگها وقتی که می‌خواهند بخوابند ـ جمعیت هستند و می‌خواهند بخوابند ـ رو به هم می‌خوابند، یعنی یک دایره می‌شود، هیچ کدام پشت به هم نمی‌کنند برای اینکه اگر پشت بکنند می‌ترسند آن یکی بخوردش. این ابرقدرتها این طوری هستند. )صحیفه امام خمینی ، جلد ۱۷ ، صفحه ۳۸۴ )

مروری بر این رسوایی تاریخی داشته باشیم:

"نشریه گاردین بار دیگر بر اساس مستندات جدید ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا ، فاش کرد : مقامات کاخ سفید، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه آمریکا شماره تلفن‌های رهبران جهان را به آژانس  امنیت ملی این کشور داده‌اند و ” ان اس آی ”  نیز شماره تلفنهای  ۳۵ تن از رهبران جهان را شنود می کرده است .

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه درپی اتهامات مبنی بر جاسوسی تلفنی امریکا از میلیونها شهروند فرانسوی ، از باراک اوباما خواست در این باره توضیح دهد.

ادوارد اسنودن ،از شنود مکالمات تلفنی شهروندان آمریکایی ، سران و همچنین سفارتخانه کشورهای مختلف در واشنگتن پرده برداشت  .

ادوارد اسنودن- کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا


پیش از این نیز مطبوعات مکزیک حقایقی را فاش کرده بودند مبنی بر این که آژانس امنیت ملی امریکا از نرم افزارهای ویژه‌ای برای جاسوسی از برخی از کشورهای امریکای لاتین استفاده می‌کرده است.

پارلمان اروپا به تعلیق توافق تبادل اطلاعات سوئیفت( اتحادیه جهانی انتقالات بین‌بانکی) با آمریکا رای داده است. این پارلمان پس از نگرانی‌هایی که افشای جاسوسی‌های اخیر از کشورهای اتحادیه اروپا ایجاد کرده بود اقدام به این کار کرد. «آمریکا غیرقابل اعتماد است» پیام نخستین واکنش رسمی «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به خبر شنود مکالمات تلفنی وی از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا بود. همچنین آنگلا مرکل ضمن انتقاد از آمریکا خواستار امضای یک توافقنامه میان برلین- پاریس با واشنگتن درباره عدم جاسوسی از یکدیگر شد و تاکید کرد جاسوسی از دو متحد بسیار نزدیک واشنگتن سریعا باید متوقف شود.روزنامه فرانسوی لوموند نیز گزارش داد که آژانس امنیت ملی آمریکا از ۷۰.۳ میلیون تماس تلفنی فرانسوی ها در فاصله ۱۰ دسامبر سال گذشته تا ۸ ژانویه ۲۰۱۳ جاسوسی کرده است. به نوشته این روزنامه، شماری از افرادی که هدف جاسوسی بوده‌اند، هیچ ارتباطی با تروریسم نداشته‌اند.

 این اقدام با برنامه‌ای به نام «US-985D» صورت گرفته است و در قالب آن از پیام‌های متنی نیز جاسوسی شده است.لوموند قبل از آن نیز از جاسوسی گسترده آمریکایی‌ها از شبکه اینترنت در فرانسه خبر داده بود که از جمله اهداف جاسوسی می‌توان به شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، توییتر و اطلاعات بانکی اشاره کرد.رسانه‌های برزیل اسنادی را فاش کردند که نشان می‌داد ایالات متحده از ارتباطات رسمی دیلما روسف(رئیس جمهور برزیل)، مشاوران نزدیک به وی و همچنین شرکت نفت «پتروبراس» جاسوسی کرده‌اند. 

اسنودن در ماه ژوئن  ۲۰۱۳ اطلاعات فوق محرمانه و طبقه‌بندی شده‌ای را درباره برنامه جاسوسی پریزم( PRISM) در اختیار روزنامه گاردین و واشنگتن پست قرار داد.

طبق این برنامه سازمان امنیت ملی ایالات متحده این اختیار قانونی را داشته تا بدون نیاز به حکم قضایی، اقدام به جاسوسی از ایمیل‌ها، مکالمات تلفنی و پیامک‌های شهروندان آمریکایی کند.اسنودن هدفش از انتشار این اسناد را نشان دادن همکاری‌ نزدیک غول‌های تکنولوژیک جهان، از جمله گوگل، فیس بوک و مایکروسافت با نهادهای اطلاعاتی در ایالات متحده در سه سال گذشته دانسته بود. 

روزنامه اسپانیایی «ال پاییس» نیز پیش از این با استناد به اظهارات محافل امنیتی اسپانیا گزارش داده بود، پیش‌بینی می‌شود در اسپانیا میلیو‌ن‌ها مکالمه تلفنی شنود شده و در مورد میلیون‌ها ایمیل و SMS نیز جاسوسی انجام گرفته است. گفته می‌شود آمریکا اطلاعات مربوط به ایمیل‌، فیس‌بوک و توییتر کاربران اسپانیا را نیز ضبط و گردآوری نموده است. 

طبق اخبار منتشره واحدی به نام "S2C32" که مسئول اروپا بوده تلفن های مرکل و بسیاری از شخصیت اروپایی را شنود کرده است. بر اساس سند محرمانه‌ای به تاریخ سال ۲۰۱۰، واحدهای مشابهی که در سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ پایه‌گذاری شده‌اند، در ۸۰ نقطه مختلف جهان برای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا جاسوسی می‌کنند. در این میان ۱۹ پایگاه در قاره اروپا قرار داشته و در پاریس، مادرید، رم، پراگ و ژنو مستقر می باشند. 

خود ادوارد اسنودن، افشاگر اطلاعات آژانس امنیت ملی امریکا گفته است که «آژانس امنیت ملی امریکا شالوده‌ای بنا کرده است که اجازه می‌دهد همه چیز رهگیری شود. با چنین قابلیتی بخش اعظمی از مکالمات افراد به صورت خودکار و بدون هدف گیری در دسترس خواهد بود. نمی‌خواهم در جامعه‌ای زندگی کنم که چنین چیزهایی را در درون خود دارد.»

لورتا سانچز، یکی از قانون‌گذاران امریکا گفت که افشای اخیر جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی از سوی اسنودن تنها «قطره‌ای از یک دریا» را به رخ کشیده است."

اکنون که آشکار شده است که گوگل ، فیس بوک و توییتر و...بعنوان بزرگترین بزرگترین شرکتهای دنیایIT و گسترده ترین شبکه های اجتماعی مجازی بَرده و جاسوس دولت امریکا بوده اند. اکنون که اسناد شنود مکالمات مردم این جهان مدرن تکنولوژیک توسط کدخداو ارباب طاغوتیش منتشر شده است.اکنون یکی از صد برگ رسوایی شیطان بزرگ منتشر شده است و به کارنامه سیاه و قرمز دولت امریکا اضافه شده است باید از روشنفکران وطنی پرسید که به چه سخنی ایمان میاورید؟ چه زمانی زمان بیداری از توهم متوهم خواندن انقلاب و انقلابیون است؟ چه زمانی شهامت آن را خواهند داشت که  بجای تبلیغ ، تطهیر و توصیه به سبک زندگی متوهمانه و غریزی مدرن و ساختارها و نظام های مقلدانه و باطل از دنیای غرب مدرن اومانیست ، عمر ، اندیشه ، قلم و بیان  خویش را صرف شناخت  واقعیات تلخ جهان امروز  از جمله طرح و نقشه اربابان طاغوتی دنیای مدرن بکنند و برای برون رفت و غلبه بر این ساختارها و سیستم های طاغوتی به تلاش گران فکری فرهنگی جبهه مقدس انقلاب اسلامی بپیوندند و برای ایجاد ساختارها و نظام های اقتصادی و فرهنگی توحید محور مبتنی بر آموزهای اسلام ناب (قران واهل بیت)  تلاش کنند که غایت و ماهیت انقلاب جمهوری اسلامی ایران برای رفع فتنه از عالم است نه برای تنش زدایی از صاحب NSA!

بازنشر در هفته نامه توسن -باشگاه استراتژیست های جوان  - مطالبه گر