۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۰۳ ب.ظ جهان تیغ
مشت و لگد معدنچیان به دانشگاه،دولت،اقتصاد و....علوم انسانی لیبرال

مشت و لگد معدنچیان به دانشگاه،دولت،اقتصاد و....علوم انسانی لیبرال

اگر #شهردار_تهران مسئول#معدن_یورت شهرستان #آزادشهر بود دولت#تدبیر_و_امید و $رسانه های وابسته و البته رسانه های منتقد و جناح مخالف تحقیق و دادخواهی و #مطالبهحقوق #کارگران را تا چند هفته به خبر اول کشور تبدیل میکرد. مانند آنچه برای #پلاسکو کرد.

اما #مستضعفین جایی در دایره دغدغه های مدیران و#تکنوکرات های جریان غربگرا چه #کارگزاران چه#اصلاح_طلب و حتی #اصولگرایان و رسانه های وابسته نداشته اند.
ادامه مطلب...
۱۰ شهریور ۹۶ ، ۱۶:۰۳ ۱ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
جهان تیغ
جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۵۴ ب.ظ جهان تیغ
فریب بزرگ نسخه توسعه نئولیبرالی : معرفی کتاب نیکوکاران نابکار

فریب بزرگ نسخه توسعه نئولیبرالی : معرفی کتاب نیکوکاران نابکار

#اقتصاد امروز مسئله اول کشور است.بیکاری و واردات و تضعیف #تولید_اشتغال داخلی به رکوردهای تاریخی رسیده است. کشور از زمان دولت موسوم به #سازندگی اقتصاد نئولیبرالی را توسط تکنوکراتهای حزب دولت ساخته #کارگزاران_سازندگی در کشور اجرا کردند.سیاستهای اقتصادی نئولیبرالی در دهه هشتاد میلادی[ده شصت شمسی]به اقتصاد غالب جهان تبدیل شد. ورود این سیاستها در ایران با نام سیاستهای تعدیل اقتصادی در سکوت آغاز شد.از آن زمان تاکنون این سیاستها از نارسی به بلوغ رسیده اند.
  • این کتاب بینظیر که توسط استادی بنام در اقتصاد جهان نگاشته شده ردیه مستند و محکم بر این سیاستهاست.
    در واقع پرده برداری از کلاه بزرگی است که کشورهای ثروتمند بر سر کشورهای در حال#توسعه با تجویز سیاستهای #نئولیبرال ی گذاشته اند.
    سیاستهایی که در تریبونهای رسمی کشور سالهاست هر سال غلیظتر شنیده میشود و#دولت #تدبیر_وامیدصریح ترین شکل ممکن و با افتخار فریاد زده میشد
ادامه مطلب...
۱۰ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۵۴ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
جهان تیغ
جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۴۹ ب.ظ جهان تیغ
مرگ کسب و کار من است،تاملی بر جنایت فوعه کفریا

مرگ کسب و کار من است،تاملی بر جنایت فوعه کفریا

#مرگ کسب و کار من است. 
۱. اوایل قرن بیستم از دل لیبرالیسم فاشیسم ظهور کرد و در خاک مهد فلاسفه بنیانگذار #تفکر_مدرن یعنی #هگلو تفکر پستمدرن یعنی #نیچه شروع به نابودی سایر نژادهای اروپایی برای به نهایت رساندن تکامل روح و انسان هگلی کرد. حجم میلیونی کشتار انسانی انچنان وحشتناک بود که نظم نوینی برجلوگیری از نابودی و خودکشی بشر(دارای بمب اتم) برپا شد و #لیبرالیسم به بازسازی خود برای جلوگیری از نابودی خود و خاک خود یعنی اروپا کرد لذا مشکلات و ناهنجاری های جهان سرمایه داری را به #جهان_سوم منتقل کرد.زحمت این انتقال هم به دوش شرکت های چندملیتی افتاد که کارگران ارزان سآسیا و #آفریقا را به خدمت بگیرند.

۲. در آخرین نسخه نظم نوین جهان مدرن یعنی نئولیبرالیسم دیگر منطق #جهان_داروینی کاملا مسلط است.
گنده ترین و وحشی ترین که باشی توان هر ظلم و جنایت بدون پاسخگویی را داری.حیوانهای میان چثه ها میتوانند حق توحش بپردازند و در جنگل خودساخته جنایت کنند و کوچک چثه ها خوراک و منبع انرژی این زنجیره غذایی هستند. 
ادامه مطلب...
۱۰ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۴۹ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
جهان تیغ
جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۴۳ ب.ظ جهان تیغ
پراکندگی برای عقلانیت علوی، اتحاد برای نئولیبرالیسم

پراکندگی برای عقلانیت علوی، اتحاد برای نئولیبرالیسم

شگفتا، به خدا که هماهنگی این مردم، در باطل خویش و پراکندگی شما در حق.
.
#انقلاب اسلامی پس از قرن ها اولین #حکومت_علویاست.آرمان های حکومت #امام_علی (ع) زنده تر از همیشه شد.ولی با عبور از اتمسفر غلیظ #شعار چقدر برای نظام سازی و تولید دانش مدیریت #اقتصادو#فرهنگ و#سیاست جامعه اسلامی و شیعی بر گفتمان علوی و منطق و#تفکر ایشان سرمایه گذاری و تلاش شده است؟ چقدر اقتصاد و فرهنگ امروزمنتج از بسط تفکرات ایشان اعم از جهان بینی انسان شناسی مردم شناسی تفکر اقتصادی و سیاسی است.
در زمانه اکنون که سایه #نئولبیرالیسم بر همه دنیا انداخته شده و کشور ما نیز اعم از نهاد #دولت و#دانشگاه برای رهایی از مشکلات خود دست به دامن نسخه های آماده آن شده باید پرسید که ارزش های علوی کی تبدیل به نسخه میشود؟

به جهد و تلاش برای رشد درخت نئوابیرالیسم نگاهی بیاندازیم:

ادامه مطلب...
۱۰ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۴۳ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
جهان تیغ
جمعه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۳:۲۹ ب.ظ جهان تیغ
مطالبه سکولاریسم در صدا و سیما

مطالبه سکولاریسم در صدا و سیما


این رک گویی های دردناک بسیار مفید است.نمی توان تضاد ذاتی دو تفکر و عقلانیت را تا ابد پوشاند و ماله کشید.
کشوری که حکومت دینی تشکیل داده است ولی با دانش غیردینی و سکولار نظام های اقتصادی و... ان مدیریت میشود باید هم منتظر این مطالبات اساتید دانشگاه و کارشناسان دولت باشد.

انقلاب اسلامی بخاطر برخاستن اسلام از حجره بود. و عزم ورود به ساحت مدیریت حیات اجتماعی افراد و جامعه. عزم برپاساختن نظام های اقتصادی فرهنگی سیاسی نوین بجای اقتصاد و فرهنگ طاغوتی.
اما این صحبتهای اخیر استاد اقتصاد مربوط به ابتدای انقلاب نیست.حدود چهل سال بعد است.چطور پس این همه سال و هزینه و خون دادن مسئله نظردادن مرجع تقلید درباره اقتصاد کشور محل سوال و دخالت دین در اقتصاد از مشکلات اقتصادی کشور قلمداد میشود؟

ادامه مطلب...
۱۰ شهریور ۹۶ ، ۱۵:۲۹ ۰ نظر موافقين ۰ مخالفين ۰
جهان تیغ