نوجوانی،فصل شکار یهود

1. ریشه ای ترین و مقدم ترین نظام در بین نظام های تشکیل دهنده جامعه از نظر اسلام ، نظام تربیتی است. بر خلاف جوامع مادی گرا که نظام اقتصاد محور است و نظام سیاسی محافظ آن .

اما بدلیل تحمیل ساختارهای مدرن ، مسئله تربیت به حاشیه رفته است.نهادهای متولی تغییر کرده اند. خانواده ها و مساجد از محوریت خارج و با مدیا و رسانه ها جایگزین شده اند. .
لذا شاکله شخصیت افراد توسط نظام های مدرن و مادی گرا متفاوت از انچه که در اسلام مورد انتظار است ایجاد خواهد شد. انگیزه ها و گرایشات ،تخیلات ، تصورات ، رفتارها و کنش ها منتج از آنها هم بر مدار انگاره ها و مشهورات زندگی مدرن قرار خواهند گرفت. انگاره هایی نظیر غریزه گرایی، فردگرایی. عقلانیت معاش طمع محور(نه معادنگر). عقلانیت سود محور و فایده محور.اخلاق  لذت گرا . شهرت طلبی و جاه طلبی، مسئله مبنایی به نام ادراک تصویری  و تعقل غریزه گرا و تصویری و در یک کلام تفکر دنیوی منقطع از وحی.


2.با وقوع انقلاب اسلامی اراده بر نظام سازی منطبق بر اسلام شیعی قرار گرفت. هر چند که نظام سازی زمان بر و نیاز به جهاد علمی دارد ولی نفس خوداگاهی به این مطلب و پرهیز از التقاط و نیز برنامه های تربیتی متناسب دوران گذار بسیار ارزشمند و لازم است.


3.محوریت رشد انسان، رشد انفسی و درونی است. که متناسب با افزایش ادراک است. برای  گذر از هر مقطع ادراکی نیازمند مدیر یت و پایش است. از کودکی به نوجوانی از نوجوانی به جوانی از نظر سنی معادل با گذر از حس گرایی به تخیل گرایی و از تخیل گرایی به عقل گرایی از نظر قدرت ادراک است. با ورود به سن عقل گرایی ، سن تکلیف و اغاز دین ورزی و عمل به شریعت الهی نیز اغاز میشود. در حالی که سایه تخیل و وهمیات هنوز پابر جاست و عقل گرایی در ابتدا راه و خام است.
این عقل گرایی اغازین در صورت شکوفا شدن منجر به سوال های فلسفی و بنیادین میشود. و هر گونه پاسخ منجر به ایجاد جهان بینی و فلسفه زندگی برای فرد میشود که در طول زندگی از ان ارتزاق میکند.
در صورتی که به این سوالات عمیق نوجوان حاصل از تکانه های تولد عقل وی پاسخ سطحی داده شود شخصیت فرد سطحی شکل میگیرد.

4.در شرایط کنونی و بافت مدرن جامعه و سیطره رسانه ها و میدیا بر اتمسفر فرهنگ کشور با توجه به ایتم هایی ک در دالان زندگی افراد در مقطع حساس نوجوانی دریافت می کنند(به عنوان خوراک فرهنگی و اشباع فضای جامعه از این محصولات و سهل وصول بودن ) خطرات زیادی از نظر ایجاد حب و بغض های باطل در قلب نوجوان تا پایان زندگی و خارج شدن از صراط مستقیم الهی وجود دارد. موسیقی ، فیلم (محصولات هالییوود:سینمایی و سریال و با محتوای خشم و شهوت) و بازی های اینترنتی بعنوان پرمصرف ترین محصولات مدرن بخش اعظم ساعات سالهای زندگی نوجوانان را تا سالهای میایی جوانی به خود اختصاص می دهد. این محصولات کاملا تصویری و شنیداری هستند و از مجرای حسی و( نه مجرا عقلانی مانند کلمه و کتاب) وارد قلب و لایه شغاف قلب نوجوان شده و این تکرار جندین ساله تصاویر هالیوودی و اشعار و ترانه های به اصلاح عاشقانه و هوس  محور ریشه های مستحکمی در قلب نوجوان خواهد تنید که حتی در صورت کاهش یا قطع مصرف این محصولات در بزرگسالی انگاره ها و مفاهیم ارتزاق شده در ساعات شبانه روز ایام نوجوانی فکر و رفتار و توجه و کنش فرد با افراد و محیط و زندگی را در سایر مقاطع زندگی کنترل می کند.

کلید واژه هایی چون غریزه گرایی و لذت طلبی و دم غنیمتی و فردمحوری و خودمحوری و ارضا غرایز و هوا پرستی و رسیدن به رویاها و خواسته ها... چکیده بخش زیادی از پیام های اشعار و ترانه و فیلم ها و سریال های موجود است که کلیت پیام خود را در جان بینده وشنوده های خود به جا می گذرانددند.

5. یهود(قرائت صهیونیستی) به عنوان مغر متفکر دنیای مدرن ، با مدیریت ادراک بشر معاصر ، حب و بغض و تخیل و تفکر بشر معاصر را از دوران کودکی و نوجوانی شکار  میکند.

تاکید و سرمایه گذار دین تصویری دنیا یعنی یهود (مسیحیت دین احساس و اسلام دین عقلانیت قلب محور) بر حس و تصویر باعث صنعتی شدن و جهانگیر شدن صنایع مرتبط با ان شده است.

کمپانی های یهودی فیلم سازی هالیوود با سرمایه های میلیاردی و امپراطوری های رسانه ای یهودی نظیر مرداک و صدها شبکه ماهواره و سریال و مجله و روزنامه تحت تسلط یهود بشر معاصر را از کودکی و نوجوانی وارد عالم ترسیم شده خود می کنند و وی را تا پایان عمر خود برده خود می کنند. افراد در زندگی با انگاره های الهام شده در کودکی و نوجوانی تا پایان عمر برای رسیدن به انگاره های تلاش می کنند . رسیدن به همسران و معشوقه های زیبا ترسیم شده و الهام شده و منطبق شده با فیزیک ( (body image )شخصیت های کارتونی های دیزینی و پیکسار ، کارتون های شبکه های ماهواره ای، ،شخصیت ها و سناریوهای سریال ها و فیلم های کمپانی های هالییود، تجریه هیجان و لذت افسارگسیخته با ماجراجویی، مصرف گرایی  ،مصرف مواد ، شراب ، تنوع طلبی جنسی ،کسب سود و ثروت و شهرت ستارگان دنیای سینما و خوانندگان و ورزشگاران بعنوان انسان های طراز و کامل دنیای مدرن(کامل از نظر جسمانی)منتج به انسان های مسخ شده که در وهمیات خود غرق می شوند و زندگی دنیوی را هدف قرار  داده و شبانه روز برای رسیدن به اهداف خود تلاش و تقلا می کنند می شود. زندگی به مثابه مصرف بیشتر برای لذت بیشتر در دنیای توهمی و بزک شده توسط رسانه ها در جهان طبقاتی سرمایه داری غرب.

6.موسیقی ، سریال ها و فیلم های سینمایی و محتوای اینترنت و بازی های رایانه ای  ابزار های پوک ساختن نوع بشر بویژه در نوجوانی و قبل از استوار شدن قوه عاقله افراد بر قوای ادراکی فرد هستند. و مرحله پوک شدن افراد ریشه ترین و محکم ترین ضربه به انسان است.چراکه این مرحله پوک شدن باعث می شود که  نفس اماره انسان بون مقاومت قوای درونی در انسان به حکومت برسد. و  مقدمه پذیرش و گسترش نفوذ طاغوت در زندگی افراد و جوامع مرحله پوک شدن است.

"پوک‌شدن و سبک‌شدن آدم‌ها در درون، علامتهایی دارد:

یکی از آنها این است که آدم‌هایی که از درون پوک می‌شوند، از بیرون اطاعت می‌پذیرند:

«فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ»(زخرف آیه ۵۴).؛ فرعون قوم خودش را کوچک و سبک کرد. به همین دلیل آنها از او اطاعت کردند."

و ریشه استعمار و استثمار ، استحمار و پوک شدن است.(بیانات استاد صفایی حایری)"

7.اگر ملزومات رسیدن به صراط مستقیم زندگی را از جنبه حقیقی یعنی باطنی و اسلامی بررسی کنیم(نه جسمانی:ثروت، محیط،دانشگاه و شهر و..):

خلوت و توجه: که جهان مدرن با نفی حیات معنوی و  بازتعریف نیازهای انسان نیاز انسان به  این مهم را نفی می کند و موسیقی و تخیل و فیلم و سریال پر کنده این خلوت و تنهایی است.به عبارت پر مصرف برای نوجوانان و جوانان و دانشجویان و حتی خانواده ها "سرگرم کنده" و "اوغات فراغت" توجه کنیم. عباراتی که در تقابل با نیاز به خلوت وتوجه است.

1- فکر: شناخت معبودها: جهان تصویری مدرن با محوریت تخیل جلوی ورود به وادی تفکر را می گیرید و جلوی تردید و شناخت معبود حقیقی را می گیرد. زیبایی، ثروت، لذت معبودهای دنیای مدرن هستند. در یک کلام هوا و ازادی امیال و اباحه گری (لیبرال اندیشی) معبود های انسان مدرن است.
3- عقل: سنجش معبودها
4- ملاک انتخاب

 5- ایمان و انتخاب
6- جهاد و مبارزه
7- بلاء و ضربه ها
8- عجز و اضطرار
9- اعتصام و استعانت

(مراحل برگرفته از کتاب صراط استاد صفایی حایری)

در دنیای جسمانی و امیایل محور و با نفی دنیای باطن و معنوی و عالم غیب و وحی و سایر مفاهیم دینی و  همچنین فلج کردن قوه تعقل با بمباران تصویری و حسی و شنیداری صحبتبی از "عقل برای سنجش "، "معبود و پیدا کردن ملاک انتخاب معبود" و "رسیدن به ایمان مبتنی بر شناخت و معرفت " و "جهاد و تحمل بلا و ضربه و عجز حاصل از بلا و اعتصام و استعانت به درگاه خداوند متعال در برابر این بلاها از موضوعیت و معنی خارج می شود.

8. ما نیازمند تغییر بنیادین در نگاه به دوران نوجوانی هستند.اسناد بالادستی نظام ، آموزش و پرورش و نهاد های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی با علم به ورطه بودن مفاهیم و ساختارها و محصولات مدرنیه برای رشد انسان مسلمان و نیز علم به نحوه شکار انسان معاصر توسط مدرنیته یهود زاده و راه های مسخ و مسخر کردن ها با تهیه پادزهر و نیز تغییرات محتوایی و ساختاری در نهاد های مربوطه و سیاست گذاری عالمانه و نیز کنترل ادراکی و فرهنگی جامعه از شکار شدن نوجوان جامعه که نومسلمانانی شناسنامه ای بیش نیستند و برای مسلمان شناختی انها هیچ منزل گذاری در خانوده و مدارس و دانشگاه و شهر و جامعه نشده است اقدام جدی و عاجل و عالمانه انجام دهد.

در این میان بیش از هر چیز نیازمند حکمت حکیمان الهی هستیم تا سواد تکنوکرات ها. کتابهای حکیمان معاصر همچون استاد علی صفایی حایری و علامه جعفری که در پاسخ به سوالات بنیادین و فلسفی نوجوانان و جوانان ، همچون  "فلسفه و هدف  زندگی" و "زنده گی ایده ال و ایده ال زندگی" و نیز "مسولیت و سازندگی" و "صراط" و"رشد " و" نامه های بلوغ" تکلیف انسان معاصر را با زندگی و مراحل و منزل های زندگی حقیقی مشخص می کند و فرد را در دنیای مه آلود مدرن بینا و ویروس ها و وهمیات آن واکسینه می کند باید مرجع راه حل های کلان کشوری قرار گیرد.